środa, 1 czerwca 2016

5 dni na Podhalu. Co warto zobaczyć?

Wracam!

Wiem, wiem, wieki mnie tu nie było. Nie będę się rozpisywać dlaczego tak wyszło, bo to w końcu mój blog i mogę robić co chce! Nie no żart ;) Serio jakoś brak czasu i weny mnie dopadł, ale postanowiłam, że skoro wakacje są już tuż tuż i jako takie plany posiadam to może coś Wam napiszę na ten temat? Może Wy macie jakieś cenne rady dla mnie?

ZAKOPANE 2016

źródło
W sierpniu planuję 5-cio dniowy wypad w góry. Byłam już w Tatrach milion razy i zawsze tam wracam. Odkąd znalazłam super miejscówkę noclegową, która jest tania i dobra (idealna) to jeżdżę do Zakopca co najmniej raz w roku (a właściwiej to do Białego Dunajca, bo tam mam nocleg). Można by rzec, że widziałam już wszystko ale na pewno tak nie jest. Myślę, że tym razem odpuszczę sobie muzea bo te już widziałam i zapewne nic się tam nie zmieniło. W tym roku stawiam na szlaki! Co planuję zobaczyć/zwiedzić/przejść?

1. Morskie Oko 


To przepiękne jezioro widziałam już kilka razy. Ostatni raz jednak ruszyłam swoje szanowne 4 litery na ten 9-cio kilometrowy spacer jakieś 10 lat temu i uważam, że już czas najwyższy to zmienić. Towarzystwo będzie zacne więc mam nadzieję, że to wypali. 

źródło
źródło

2. Dolina Kościeliska 

Kiedyś przeszłam prawie całą i byłam oczarowana tym miejscem. Sama nie wiem czy ładniej jest latem czy zimą. Widoki są przecudowne no i oczywiście ten grilowany oscypek z żurawinką zjedzony na szlaku... Dolina Kościeliska to zdecydowanie miejsce do którego trafię również w tym roku! 

źródło   

3. Niedzica

Bardzo polecam odwiedzenie tej oddalonej o około 35 km od Białego Dunajca miejscowości. Znajduje się tam piękny zamek malowniczo położony nad Zalewem Czorsztyńskim i zaporą wodną. Widoki wspaniałe! Idealne miejsce na spacer i trochę zwiedzania. Dodatkowo Niedzica jest bardzo blisko Słowacji, a dokładniej miejscowości Spiska Stara Wieś, w której kiedyś byłam na zimowisku. Jest to średniej wielkości wioska z małym, uroczym kościółkiem i dobrze zaopatrzonymi Potravinami z cenami dla Słowaków a nie Polaków ;) Polecam!

źródło  



























Nie będę się rozpisywać, że odwiedzę Krupówki, Gubałówkę czy Wielką Krokiew bo to przecież obowiązkowe punkty każdego wypadu w Tatry :) Mam nadzieję, że urlop się uda.

Może podpowiecie mi co jeszcze warto zobaczyć a co lepiej odpuścić na 5-cio dniowym wyjeździe? Na pewno są miejsca, których jeszcze nie widziałam. Piszcie w komentarzach! Jestem bardzo ciekawa:)

Marta :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...